Co powinienem wiedzieć? Obywatele ZK

Pisma doręczamy pod wskazanym we wniosku adresem albo jeśli ustanowisz pełnomocnika, pod adresem pełnomocnika.

Wydania/wymiany nowych dokumentów pobytowych dla obywatela ZK/członka rodziny obywatela ZK dokonuje wojewoda właściwy ze względu na miejsce pobytu.

Postępowanie jest wszczynane po złożeniu w przewidzianym terminie pozbawionego braków formalnych wniosku lub po uzupełnieniu tych braków zgodnie z wezwaniem, we wskazanym terminie.

W trakcie postępowania możesz zostać wezwany do uzupełnienia dokumentów, które są niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy. Zastosowanie się do wezwania we wskazanym terminie będzie miało wpływ na czas oczekiwania przez Ciebie na dokument.

Złożenie wniosku nie podlega opłacie.

Dokumenty zawierają adnotacje odnoszące się do Umowy Wystąpienia -„Art. 50 TUE” i „art. 18 ust. 4 Umowy Wystąpienia”.

Zaświadczenie o rejestracji pobytu wydawane jest na okres 10 lat. Po tym okresie podlega wymianie.

Dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela ZK oraz karta stałego pobytu członka rodziny obywatela ZK wydawana jest na okres 10 lat. Zezwolenie jest bezterminowe, wymianie ulega sam dokument, tak jak w przypadku innych kart pobytu stałego.

Karta pobytowa członka rodziny wydawana jest na max. 5 lat.

Pełnomocnik/doręczenia

Jeśli wyjedziesz za granicę i nie ustanowisz pełnomocnika do prowadzenia sprawy, powinieneś przynajmniej wskazać pełnomocnika do doręczeń w Polsce. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla Ciebie pisma pozostawimy w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.

Informuj nas o zmianie adresu do korespondencji, to przyspieszy procedurę.

Jeśli wyznaczyłeś pełnomocnika, dołącz do dokumentów oryginał pełnomocnictwa. Jeśli masz więcej niż jednego pełnomocnika, pamiętaj aby wskazać tego, o którego mamy wysyłać korespondencję.

Oryginały/tłumaczenia

Składaj dokumenty w oryginale (do wglądu) lub uwierzytelnionej kopii. Jeśli wysyłasz dokumenty pocztą wyślij je w oryginale wraz z prośbą o ich zwrot po naszym służbowym wykorzystaniu - po zakończeniu postępowania odeślemy do ciebie oryginały

Jeśli do wniosku składasz dokumenty sporządzone w języku obcym, wymagane jest złożenie również tłumaczenia tego dokumentu na język polski, dokonanego przez tłumacza przysięgłego.

Tłumacza przysięgłego znajdziesz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.

Czy ta strona była przydatna?

Zgłoś błąd na tej stronie / Przekaż uwagi

CAPTCHA
To zadanie sprawdza, czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Przekaż uwagi