Deklaracja Dostępności
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu Wydział Spraw Cudzoziemców zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja Dostępności dotyczy strony Wydziału Spraw Cudzoziemców Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- nie wszystkie grafiki i zdjęcia są opatrzone tekstem alternatywnym przede wszystkim w sekcji „Komunikaty” (wytyczna WCAG 2.1 1.1.1). W przypadku infografik opis ogólny znajduje się pod nimi,
- brak dostępności lub niepełna dostępność niektórych plików załączników w formacie PDF. Niedostępne pliki PDF pochodzą przede wszystkim od innych podmiotów. W takim przypadku klient może zgłosić się do urzędu o przekazanie dostępnych plików w formacie PDF, jeżeli będzie to możliwe.
Przygotowanie Deklaracji Dostępności
Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o somoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- zapewniamy dwie alternatywne wersje kolorystyczne strony (czarno-białą i żółto-czarną),
- pola formularzy, które przyjmują daty zapewniają dostępny kalendarzyk.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora do spraw dostępnosci Beaty Goraj — mailowo dostepnosc@poznan.uw.gov.pl lub telefonicznie 618541325.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
Wojewoda Wielkopolski,
Agata Sobczyk,
Adres: al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań,
mail: wuw@poznan.uw.gov.pl,
telefon: 618541917, 61 854 1542, 880 523 881.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
1) pl. Wolności 17, 61-739 Poznań
Lokalizacja. Do urzędu możesz dojechać autobusem i tramwajem. W celu zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.
Budynek. Budynek ma 7 kondygnacji (piwnica, parter, piętra od 1. do 5.). Jest czytelnie oznakowany. Klienci urzędu są przyjmowaniu w dwóch salach obsługi – sali A oraz sali B.
Komórka organizacyjna: Wydział Spraw Cudzoziemców.
Wejścia. Wejścia do sali obsługi A i B oraz pomieszczeń biurowych Wydziału znajdują się we wnęce w budynku. Przestrzeń wnęki jest ograniczona dwoma filarami. Z lewej strony znajduje się wejście do sali obsługi A. Z prawej strony znajdują się wejścia do pomieszczeń biurowych Wydziału i do sali obsługi B. Za filarami możliwe jest przejście wzdłuż wnęki, ograniczone niskimi stopniami oznakowanymi na żółto.
Sala obsługi A. Ścieżka dojścia do sali A podzielona jest na dwie części, z prawej strony jest
1 stopień, przy którym zamontowana jest barierka, z lewej strony znajduje się podjazd dla wózków. Pośrodku pomiędzy podjazdem i stopniem zamontowana jest druga barierka.
Wejście drzwiami podwójnymi przeszklonymi, które nie otwierają się automatyczne. Drzwi domyślnie otwiera się prawym skrzydłem, możliwość otwierania lewego skrzydła. Na podeście bezpośrednio przed drzwiami ograniczone pole manewrowe.
Za drzwiami znajduje się przedsionek prowadzący w lewą stronę do drugich przeszklonych drzwi otwieranych prawym skrzydłem (możliwość otwierania lewego skrzydła). Drzwi nie otwierają się automatycznie.
W sali w pierwszym pomieszczeniu na wprost od wejścia, znajdują się 3 stanowiska obsługi. W tej części jest filar, przy którym zamontowane są blaty (2 dla osoby stojącej,
1 przystosowany dla osoby na wózku). W sali znajdują się rzędy krzeseł. Obok sali jest poczekalnia i toalety, w tym jedna przystosowana dla osób z niepełnosprawnością. Do kolejnego pomieszczenia przejście przez drzwi przeszklone, które otwierają się prawym skrzydłem, nieautomatycznie (możliwość otwierania lewego skrzydła).
Po środku pomieszczenia jest filar. W pomieszczeniu jest łącznie 8 stanowisk obsługi, 2 po lewej stronie i 5 na wprost od wejścia.
Z pomieszczenia, drzwi przeszklone, otwierane prawym skrzydłem, nieautomatycznie (możliwość otwierania lewego skrzydła) prowadzą do dodatkowego, ósmego stanowiska obsługi.
Po prawej stronie od wejścia znajduje się wnęka.
Sala obsługi B. Dojście do sali B następuje z poziomu chodnika. Wejście do holu przez drzwi przeszklone jednoskrzydłowe, które nie otwierają się automatycznie. Za drzwiami znajduje się przedsionek prowadzący w lewą stronę przez drugie drzwi (otwarte w trakcie obsługi) do sali obsługi.
W sali w pierwszym pomieszczeniu są rzędy krzeseł – po lewej stronie przy ścianie oraz po prawej, gdzie znajduje się poczekalnia. Na wprost poczekalni są 3 stanowiska obsługi. Na środku poczekalni stoi filar. Za nim są 2 toalety, w tym jedna przystosowana dla osób
z niepełnosprawnością.
Kącik dla dzieci. W głębi sali po lewej stronie znajduje się kącik zabaw dla dzieci.
Do kolejnego pomieszczenia przejście przez drzwi przeszklone nieautomatyczne jednoskrzydłowe. Z holu pomieszczenia przejścia do 4 pokoi przez drzwi szklane, nieautomatyczne, jednoskrzydłowe. 3 pomieszczenia to pokoje przesłuchań, pomieszczenie najbardziej po lewej to sala obsługi. W sali obsługi znajdują się 4 stanowiska obsługi.
Biura. Wejście do pomieszczeń biurowych Wydziału na wprost, we wnęce w budynku. Wejście z poziomu chodnika. Wejście do holu przez drzwi przeszklone, otwierane prawym skrzydłem, nieautomatycznie (możliwość otwierania lewego skrzydła). Po lewej stronie jest portiernia. Na wprost znajdują się schody (6 stopni), przy których zamontowana jest platforma dla osób z niepełnosprawnością. Platforma jest oznaczona i wyposażona w instrukcję obsługi. Brak pochylni. W holu są schody i winda. W windzie jest ograniczone pole manewrowe. Wyłącznie pracownicy mogą wjechać windą na każde piętro. Drzwi szklane są oznaczone kontrastowymi pasami ostrzegawczymi i nie otwierają się automatycznie.
Toalety. 2 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami – jedna przy sali obsługi A, druga przy sali obsługi B.
Pętla indukcyjna. Pętle indukcyjne są w obu salach obsługi – w sali A i w sali B.
Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.
Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.
Parking. Po przeciwnej stronie ulicy znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością i parking podziemny (wjazd i wyjazd od ulicy przed budynkiem).
2) Delegatura Urzędu w Kaliszu, ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz
Lokalizacja. Do urzędu możesz dojechać autobusem. W celu zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.
Budynek. Ma 5 kondygnacji (piwnica, parter, piętra 1. i 2., strych). Budynek jest oznakowany i jest zabytkowy. Na parterze i każdym piętrze budynku są umieszczone czytelne informacje dotyczące komórek organizacyjnych Delegatury w Kaliszu oraz innych biur, które mieszczą się w budynku Delegatury.
Komórka organizacyjna: Oddział Spraw Cudzoziemców.
Wejście. Wejście przez drzwi drewniane, dwuskrzydłowe otwierane tradycyjnie, z samozamykaczem (w razie potrzeby możliwość otwierania drugiego skrzydła). Drzwi nie otwierają się automatycznie. Otwieranie drzwi nie wymaga znacznej siły. Za drzwiami jest podest
z ograniczonym polem manewrowym i 4 schody. Brak podjazdu i windy.
W pobliżu wejścia do budynku jest portiernia. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę. Na parterze jest wyznaczony pokój, w którym osoba z niepełnosprawnością może spotkać się z urzędnikiem. W budynku nie ma windy i podjazdu.
Toalety. Brak toalety dla osób z niepełnosprawnością.
Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.
Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.
Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.
Parking. Przed budynkiem znajduje się parking miejski z miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnością.
3) Delegatura Urzędu w Koninie, Aleje 1 Maja 7, 62-510 Konin
Lokalizacja. Do urzędu możesz dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.
Budynek. Ma 4 kondygnacje (przyziemie, parter, 1. i 2. piętro). Pomieszczenia Oddziału Cudzoziemców są na 1. piętrze. Budynek jest czytelnie oznakowany. Na parterze oraz na każdym piętrze budynku są umieszczone czytelne informacje dotyczące komórek organizacyjnych Delegatury w Koninie oraz innych biur mieszczących się w budynku Delegatury.
Komórka organizacyjna: Oddział Spraw Cudzoziemców w Koninie.
Wejście. Brak schodów zewnętrznych – wejście z poziomu chodnika (przyziemie). Na ścianie budynku, po prawej stronie przy wejściu znajduje się dzwonek, który umożliwia przywołanie osoby z portierni. Wejście do budynku przez przybudówkę. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Otwieranie drzwi nie wymaga znacznej siły. Wejście przez przeszklone drzwi z pionową klamką. Brak w pobliżu wejścia wydzielonej strefy do obsługi klientów. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę.
Na każde piętro można wjechać windą. Winda zatrzymuje się od poziomu chodnika. Winda zatrzymuje się też na parterze, czyli tam, gdzie znajduje się portiernia, tablica informacyjna i kasa.
W budynku na parterze jest Punkt Obsługi Klienta w sekretariacie oraz Punkt Obsługi Cudzoziemców.
Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.
Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.
Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.
Pokój cichej obsług. W budynku jest pokój cichej obsługi i opiekuna z dzieckiem.
Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.
Parking. Przed wejściem do budynku znajduje się parking ogólnodostępny z miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnością.
4) Delegatura Urzędu w Lesznie, Plac Kościuszki 4, 64-100 Leszno
Lokalizacja. Do urzędu można dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.
Budynek. Budynek jest zabytkowy. Ma 4 kondygnacje (parter, 1. i 2. piętro, strych). Pomieszczenia Oddziału Cudzoziemców są na parterze. Budynek jest czytelnie oznakowany.
Komórka organizacyjna: Oddział Spraw Cudzoziemców w Lesznie.
Wejście. Brak schodów zewnętrznych – wejście z poziomu chodnika. Na ścianie budynku, po prawej stronie przy wejściu znajduje się dzwonek, który umożliwia przywołanie osoby z portierni. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Otwieranie drzwi nie wymaga znacznej siły. Wejście przez drzwi drewniane, otwierane prawym skrzydłem. Drugie drzwi wewnątrz budynku są wahadłowe. Na parterze po prawej stronie znajduje się portiernia. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę.
W pobliżu wejścia znajduje się wydzielona strefa do obsługi klientów. Na parterze jest wyznaczony pokój, w którym osoba z niepełnosprawnością może spotkać się z urzędnikiem. W budynku nie ma windy.
Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.
Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.
Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.
Kącik dla dzieci. W budynku jest kącik dla dzieci.
Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.
Parking. Przed budynkiem znajduje się ogólnodostępny parking.
5) Delegatura Urzędu w Pile, ul. Dzieci Polskich 26, 64-920 Piła
Lokalizacja. Do urzędu można dojechać autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij na mapkę.
Budynek. Ma 4 kondygnacje (piwnica, parter 1. i 2. piętro). Pomieszczenia Oddziału Cudzoziemców mieszczą się na parterze i 1. piętrze budynku. Budynek jest czytelnie oznakowany.
Komórka organizacyjna: Oddział Spraw Cudzoziemców w Pile.
Wejście. Przed wejściem do budynku znajdują się schody zewnętrzne, przy których są poręcze. Przy schodach jest platforma dla osób z niepełnosprawnością. Platforma jest oznaczona i wyposażona w instrukcję obsługi. Brak pochylni. Wejście do budynku przez przeszklone, rozsuwane drzwi wejściowe. Za drzwiami znajduje się przedsionek i drugie drzwi przeszklone rozsuwane. Na parterze jest portiernia. Pracownik portierni informuje, gdzie znajdują się biura lub gdzie załatwić sprawę.
Na parterze jest wyznaczony pokój, w którym osoba z niepełnosprawnością może spotkać się z urzędnikiem.
Toalety. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.
Pętla indukcyjna. W budynku jest pętla indukcyjna.
Oznakowanie dla niewidomych. Brak znaczników dla niewidomych totupoint i oznakowań w alfabecie Braille’a.
Kącik dla dzieci. W budynku jest kącik dla dzieci.
Pies asystujący. Do budynku można wejść z psem asystującym.
Parking. Na ulicy znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Kontakt. Klient może komunikować się z pracownikami Wydziału Spraw Cudzoziemców przez: e-mail, formularze kontaktowe JIRA, ePUAP, eDoręczenia, tradycyjny list pocztowy oraz SMS, MMS na niektórych stanowiskach pracy, punkty informacyjne oraz obsługowe w Poznaniu
i w delegaturach, telefon na infolinię, narzędzia rezerwacji wizyt przez internet i na stronie sprawdzania stanu sprawy.
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu zobowiązuje się do wdrożenia różnych sposobów i rozwiązań technicznych, zapewniających dostęp do informacji opracowywanych w urzędzie oraz ułatwień komunikowania się z osobami o szczególnych potrzebach.
Informacje o zadaniach Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu (Wydziału Spraw Cudzoziemców) są na stronie internetowej w ETR-ze i w polskim języku migowym. Są też inne informacje przetłumaczone na polski język migowy. Są również pętle indukcyjne opisane w części dotyczącej dostępności architektonicznej w poszczególnych budynkach.
W budynkach preferowana jest obsługa alternatywna – pracownik wychodzi do klienta. Osoby niesłyszące i głuchoniewidome, które mają trudności w komunikowaniu się, mogą załatwić sprawy w urzędzie z pomocą tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika, jeśli zgłoszą taką potrzebę.
Wniosek o tłumacza języka migowego i tłumacza-przewodnika. Wniosek znajduje się w zakładce: Zgłoszenia dotyczące świadczenia usługi tłumacza.
Co robimy żeby poprawić dostępność?
Wojewoda Wielkopolski wyznaczył Koordynatora do Spraw Dostępności i powołał Zespołu do spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.
Wojewoda Wielkopolski powołał Zespół do spraw prostego języka w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.
Urząd jest sygnatariuszem "Deklaracji prostego języka”.
Opracowaliśmy:
- publikację „Dostępne dokumenty, zdjęcia, wykresy i ilustracje w praktyce”
- instrukcję „Zapisy dotyczące dostępności w umowach i postępowaniach w zamówieniach publicznych”
- „Poradnik prostego języka w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu”
- „Standardy dostępności i savoir vivre w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu”
- „Kartę komunikacji” z osobami ze szczególnymi potrzebami
- „Zasady wejścia osoby z niepełnosprawnością z psem asystującym na teren Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu”.
Szkolimy się i promujemy dostępność nie tylko wśród pracowników urzędu.
Stworzyliśmy 2 alternatywne i mocno kontrastowe wersje kolorystyczne strony: czarno-białą i żółto-czarną, między którymi można swobodnie przełączać się przyciskami umieszczonymi nad nagłówkiem strony.