Na stanowisku punktu podawczego:
- nie obowiązuje elektroniczny system kolejkowy – w celu złożenia dokumentów nie jest wymagane pobranie numerka z biletomatu,
- nie udzielamy informacji o stanie sprawy oraz informacji o procedurach,
- nie analizujemy dokumentów pod względem spełnienia określonych wymogów formalnych i dowodowych,
- nie przyjmujemy uzupełnień w zakresie:
- osobistego stawiennictwa,
- złożenia odcisków linii papilarnych,
- okazania dokumentu podróży (paszportu) z wyłączeniem małoletnich, którzy nie ukończyli 6 roku życia na dzień złożenia wniosku
Osobiste stawiennictwo, złożenie odcisków linii papilarnych, okazanie oryginału dokumentu podróży jest możliwe wyłącznie w ramach zarezerwowanej wizyty za pośrednictwem panelu do sprawdzania stanu sprawy lub w ramach wizyty wyznaczonej na konkretny termin w wezwaniu
- nie wstawiamy w dokumencie podróży stempla (pieczątki) potwierdzającego złożenie wniosku w sprawach legalizacji pobytu cudzoziemców,
- nie potwierdzamy dokumentów za zgodność z oryginałem w sprawach, w których wymagane będzie późniejsze osobiste stawiennictwo. Dokumenty będą potwierdzane za zgodność z oryginałem podczas umówionej wizyty. Prosimy o zabranie wszystkich oryginałów dokumentów na umówioną wizytę.
W celu otrzymania stempla w paszporcie potwierdzającego złożenie wniosku należy zarezerwować wizytę w ramach elektronicznego systemu kolejkowego – kolejka P „uzyskanie stempla (pieczątki) w paszporcie”
Prosimy, aby składane dokumenty oznaczane były imieniem, nazwiskiem i datą urodzenia wnioskodawcy, datą złożenia wniosku oraz rodzajem wniosku (np. Jan Kowalski, data złożenia wniosku 12.09.2017., pobyt czasowy). Przyspieszy to włączenie dokumentów do akt sprawy. W związku z bardzo dużą liczbą prowadzonych postępowań brak tych danych utrudnia identyfikację sprawy i może wydłużać czas oczekiwania na zmianę statusu sprawy lub rozstrzygnięcie.