Check-lista - Wolontariat
Dokumenty potrzebne do uzyskania stempla w paszporcie (tzw. wymogi formalne):
- wniosek w 1 egzemplarzu, wypełniony on-line w Module Obsługi Spraw lub zgodnie z pouczeniem (wniosek do pobrania).
- 4 fotografie,
- kserokopia ważnego dokumentu podróży (oryginał do wglądu). W szczególnie uzasadnionym przypadku, gdy nie posiadasz ważnego dokumentu podróży i nie masz możliwości jego uzyskania, możesz przedstawić inny dokument potwierdzający tożsamość,
- wypełniony załącznik nr 3 do wniosku o udzielenie cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt czasowy, dołączany w przypadku ubiegania się przez cudzoziemca o udzielenie zezwolenia dla wolontariusza (w celu udziału w programie wolontariatu europejskiego).
Do rozpoczęcia postępowania potrzebne będzie również potwierdzenie, że zapłaciłeś opłatę skarbową.
Dokumenty potrzebne do udzielenia zezwolenia:
- pisemna umowa o udziale w wolontariacie zawarta pomiędzy wolontariuszem a organizatorem wolontariatu. Sprawdź jakie informacje powinna zawierać umowa o udziale w wolontariacie,
- dokument potwierdzający ubezpieczenie zdrowotne,
- dokument potwierdzający wystarczające środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania w Polsce i podróży powrotnej na okres 9 miesięcy, po odliczeniu kosztów zamieszkania,
- dokument potwierdzający zapewnione miejsce zamieszkania.
- oświadczenie o kosztach zamieszkania,