Rezerwacja wizyty
W celu zwiększenia dostępności wizyt na uzupełnienie stawiennictwa i odcisków palców do wniosków pobytowych złożonych w inny sposób niż osobiście, od 12 września br. zmieniamy zasady rezerwacji.
Uzupełnienie stawiennictwa, odcisków palców i okazanie paszportu będzie możliwe, tak jak dotychczas, po rezerwacji terminu wizyty na stronie śledzenia stanu sprawy.
Kalendarz do rezerwacji wizyty będzie dostępny, gdy w sprawie pojawi się status „oczekiwanie na stawiennictwo”. Taki status oznacza możliwość umówienia się na wizytę i uzupełnienia wszystkich braków, bez konieczności oczekiwania na oficjalne wezwanie z urzędu.
Osoby, które nie skorzystają z opcji samodzielnej rezerwacji wizyty, w późniejszym terminie otrzymają wezwania do uzupełnienia stawiennictwa z wyznaczonym terminem wizyty. Na tym etapie nie będzie już możliwości wyboru terminu wizyty.
Zapoznaj się ze szczegółowymi wskazówkami
- Zaloguj się na stronę sprawdzania stanu sprawy.
- Sprawdź, czy sprawa ma status „oczekiwanie na stawiennictwo”, a opcja rezerwacji wizyty jest dostępna.
- Zapoznaj się z Regulaminem.
- Wybierz datę oraz godzinę wizyty, podaj adres email, na który przyjdzie potwierdzenie rezerwacji oraz potwierdź przyciskiem „Umów wizytę”.
- Po rezerwacji wizyty otrzymasz potwierdzenie na podany adres e-mail. Dane dotyczące umówionej wizyty widoczne będą również w panelu „umówione wizyty”.
WAŻNE! Koniecznie przeczytaj!
- Kalendarz do umówienia wizyty udostępniamy zgodnie z chronologią składanych wniosków.
- Kalendarz do rezerwacji wizyty udostępniamy na ograniczony czas, np. 30 dni. Po upływie tego terminu kalendarz będzie automatycznie zablokowany.
Czas uruchomienia kalendarza na stronie śledzenia stanu sprawy nie jest jednoznaczny z okresem, który widoczny będzie w samym kalendarzu. Terminy wizyt w kalendarzu, w zależności od dostępności, mogą być dłuższe niż 30 dni.
- Lokalizacja wizyty co do zasady jest zgodna z aktualną lokalizacją rozpatrywania wniosku i nie ma możliwości jej wyboru/zmiany. Wybierając w polu „Kolejka” domyślną lokalizację, akceptujesz miejsce wizyty.
- Wizytę przez panel sprawdzania stanu sprawy możesz zarezerwować jednokrotnie. Prosimy o przemyślany wybór terminu oraz godziny wizyty.
- Jeżeli nie przyjdziesz na umówioną wizytę, w późniejszym terminie otrzymasz od nas wezwanie do uzupełnienia osobistego stawiennictwa/odcisków palców/oryginału paszportu z wyznaczonym terminem wizyty celem uzupełnienia braków.
- Jeżeli nie umówisz wizyty korzystając z udostępnionego kalendarza, w późniejszym terminie otrzymasz od nas oficjalne wezwanie do uzupełnienia osobistego stawiennictwa/odcisków palców/oryginału paszportu z wyznaczonym terminem wizyty celem uzupełnienia braków.
- Po wezwaniu opcja rezerwacji wizyty nie będzie już dostępna. Termin wyznaczony w wezwaniu będzie widoczny na stronie śledzenia stanu sprawy w panelu „umówione wizyty”.
- Lokalizacja wizyty wyznaczonej w wezwaniu jest zgodna z aktualnym miejscem rozpatrywania wniosku i nie ma możliwości jej wyboru/zmiany.
- W przypadku braku stawiennictwa w wyznaczonym w wezwaniu terminie, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.
Jeżeli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami - WSC Kontakt
Wprowadzamy zmiany aby szybciej i skuteczniej realizować nasze zadania, liczymy na wyrozumiałość i współpracę!