Kiedy złożyć wniosek?
Wniosek o zarejestrowanie pobytu składasz osobiście, nie później niż w następnym dniu po upływie 3 miesięcy od dnia wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletniego.
Przed złożeniem wniosku przeczytaj nasze wskazówki dotyczące wypełniania formularzy wniosków
Gdzie złożyć wniosek?
- Wniosek możesz przesłać pocztą do Wydziału Spraw Cudzoziemców w Poznaniu lub jednej z delegatur urzędu.
- O dacie złożenia wniosku decyduje data nadania w placówce pocztowej.
- Kolejnym krokiem będzie osobiste stawiennictwo w urzędzie (jeśli jest wymagane). Podczas wizyty uzupełnisz również inne wymagane dokumenty.
Dowiedz się, jak otrzymać dane do śledzenia stanu sprawy
Dowiedz się, umówić się na wizytę w urzędzie
Jakie dokumenty złożyć?
- wniosek w 1 egzemplarzu, wypełniony zgodnie z pouczeniem (wniosek do pobrania).
- 4 fotografie
- kserokopia ważnego dokumentu podróży lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo (oryginał do wglądu), w razie braku możliwości okazania dokumentu podróży lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo, możesz przedstawić inny dowód niż dokument urzędowy, który pozwoli potwierdzić Twoją tożsamość i obywatelstwo, w niebudzący wątpliwości sposób,
- kopia zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej do którego dołączasz,
- małżonek – dokument potwierdzający zawarcie małżeństwa (np. akt małżeństwa),
- zstępny (dziecko lub dziecko małżonka, w wieku do 21 lat lub pozostające na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka) – dokument potwierdzający istnienie więzi rodzinnych oraz dokument potwierdzający wiek lub poświadczający pozostawanie na utrzymaniu obywatela Unii Europejskiej lub jego małżonka (np. akt urodzenia),
- wstępny (rodzic lub rodzic jego małżonka, pozostający na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka) – dokument potwierdzający istnienie więzi rodzinnych oraz dokument poświadczający pozostawanie na utrzymaniu obywatela Unii Europejskiej lub jego małżonka.
Co powinienem wiedzieć?
Jakie mam obowiązki po wydaniu dokumentu?
Powinieneś zgłosić się do wojewody właściwego ze względu na miejsce swojego zamieszkania w przypadku:
- zmiany danych zamieszczonych w dokumencie,
- uszkodzenia lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości posiadacza.