Przegląd akt - zasady

  1. Zapoznanie z aktami oznacza możliwość przejrzenia akt sprawy w obecności pracownika Wydziału, sporządzanie z nich notatek, kopii lub odpisów i nie jest połączone z udzielaniem informacji, omawianiem sprawy, przyjmowaniem uzupełnień, czy potwierdzaniem kopii dokumentów za zgodność z oryginałem.
  2. Usługa udostępniania akt sprawy, realizowana jest w Wydziale Spraw Cudzoziemców w Poznaniu w Poznaniu, pl. Wolności 17 i w delegaturach w Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile.
  3. Akta sprawy udostępniane są tylko w lokalizacji zgodnej z miejscem rozpatrywania sprawy (np. jeżeli sprawa jest rozpatrywana w Oddziale Spraw Cudzoziemców w Kaliszu, akta udostępniane są tylko w Kaliszu).
  4. Liczba udostępnianych tygodniowo miejsc jest ograniczona.
  5. Czas oczekiwania na wizytę jest zależny od liczby wpływających zgłoszeń, realizowanych zgodnie z chronologią wpływu.
  6. Akta mogą zostać udostępnione na wniosek strony lub pełnomocnika, który jest umocowany do reprezentowania w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o wgląd w akta.
  7. Brak pełnomocnictwa wraz z opłatą dla osoby wnioskującej o wgląd w akta, uniemożliwia umówienie wizyty.
  8. Pracownik Wydziału kontaktuje się z wnioskodawcą w sprawie uzgodnienia terminu wizyty.
  9. Po uzgodnieniu terminu wizyty nie ma możliwości zamiany spraw/y.
  10. Czas wizyty w celu przeglądania akt to maksymalnie 30 minut.
  11. W przypadku wniosku obejmującego większą liczbę spraw, co do których szacowany czas wizyty jest dłuższy niż 30 minut, zastrzega się możliwość wyznaczenia kilku terminów udostępnienia akt, w zależności od dostępności terminów w kalendarzu.
  12. Spóźnienie powyżej 10 min może skutkować odmową udostępnienia akt.
  13. W czynności udostępnienia akt nie zapewnia się obecności referenta prowadzącego sprawę.
  14. Podczas umówionej wizyty przy stanowisku może przebywać tylko cudzoziemiec i pełnomocnik.
  15. Podczas umówionej wizyty dopuszcza się możliwość uczestnictwa tłumacza uprawnionego do udziału w czynności na podstawie osobnego pełnomocnictwa.
  16. Przed udostępnieniem akt weryfikowane są dane personalne osoby uprawnionej do realizacji wizyty. Inne osoby nie będą obsługiwane.
  17. Strona lub pełnomocnik potwierdza fakt zapoznania z aktami podpisem, a potwierdzenie włącza się do akt sprawy.
  18. W przypadku niestawienia się na umówioną wizytę, wniosek o zapoznanie z aktami uznaje się za zrealizowany i odnotowuje brak stawiennictwa wnioskodawcy/pełnomocnika w aktach sprawy.

 

Czy ta strona była przydatna?

Zgłoś błąd na tej stronie / Przekaż uwagi

CAPTCHA
To zadanie sprawdza, czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.

Przekaż uwagi