Kiedy złożyć wniosek?
Wniosek należy złożyć, jeżeli celem Twojego pobytu jest wykonywanie pracy sezonowej w Polsce.
Wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy składasz osobiście, nie później niż w ostatnim dniu legalnego pobytu na terytorium Polski.
Jeżeli złożysz wniosek w terminie i nie będzie w nim braków formalnych lub braki formalne uzupełnisz we wskazanym przez nas terminie, Twój pobyt będzie legalny od dnia złożenia wniosku do dnia, w którym decyzja w tej sprawie stanie się ostateczna.
Przed złożeniem wniosku przeczytaj nasze wskazówki dotyczące wypełniania formularzy wniosków
Gdzie złożyć wniosek?
- Wejdź na stronę mos.cudzoziemcy.gov.pl i utwórz konto
- Zapoznaj się z informacjami i listą najczęściej popełnianych błędów
- Wypełnij wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy
- Podaj we wniosku adres e-mail, na który po zarejestrowaniu wniosku w urzędzie, dostaniesz kod dostępu do sprawdzania statusu sprawy
- Wydrukuj formularz wniosku i go podpisz
- Wydrukowany formularz wraz z załącznikami wyślij za pośrednictwem operatora pocztowego do Wydziału Spraw Cudzoziemców w Poznaniu lub do jednej z naszych delegatur.
Wniosek złóż najpóźniej w ostatnim dniu legalnego pobytu w Polsce. Jeżeli wniosek nadasz za pośrednictwem Poczty Polskiej, liczy się data nadania korespondencji w placówce pocztowej.
Kolejnym krokiem będzie osobiste stawiennictwo/złożenie odcisków palców. Podczas wizyty uzupełnisz również inne dokumenty, które są wymagane do uzyskania stempla w paszporcie.
Dowiedz się, jak otrzymać dane do śledzenia stanu sprawy
Dowiedz się, jak złożyć odciski linii papilarnych
Jakie dokumenty złożyć?
Dokumenty potrzebne do uzyskania stempla w paszporcie (tzw. wymogi formalne):
- wniosek w 1 egzemplarzu, wypełniony on-line w Module Obsługi Spraw lub zgodnie z pouczeniem (wniosek do pobrania).
- 4 fotografie,
- kserokopia ważnego dokumentu podróży (oryginał do wglądu). W szczególnie uzasadnionym przypadku, gdy nie posiadasz ważnego dokumentu podróży i nie masz możliwości jego uzyskania, możesz przedstawić inny dokument potwierdzający tożsamość.
Do rozpoczęcia postępowania potrzebne będzie również potwierdzenie, że zapłaciłeś opłatę skarbową.
Dokumenty potrzebne do udzielenia zezwolenia:
- dokument potwierdzający, że przyjechałeś do Polski na podstawie wizy wydanej w celu pracy sezonowej (symbol 05b) albo w ramach ruchu bezwizowego, w związku z wnioskiem o wydanie zezwolenia na pracę sezonową wpisanym do ewidencji wniosków (wniosek zarejestrowany przed wjazdem do Polski w ruchu bezwizowym),
- zezwolenie na pracę sezonową lub przedłużenie zezwolenia na pracę sezonową – ważne w okresie przekraczającym okres pobytu określony w wizie albo okres pobytu w ramach ruchu bezwizowego,
- dokumenty potwierdzające stabilny i regularny dochód,
- posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego,
- aktualny dokument potwierdzający zapewnione miejsce zamieszkania na terytorium RP.
Co powinienem wiedzieć?
Zezwolenia na pobyt czasowy udzielamy na okres ważności zezwolenia na pracę sezonową, nie dłuższy jednak niż 9 miesięcy, liczony od dnia pierwszego wjazdu na podstawie wizy 05b lub w ramach ruchu bezwizowego w celu wykonywania pracy sezonowej, następującego w danym roku kalendarzowym.
W zezwoleniu na pobyt czasowy nie wskazujemy warunków wykonywania pracy sezonowej. Zezwolenie stanowi podstawę do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu wykonywania pracy sezonowej, a podstawa wykonywania pracy wynika z zezwolenia na pracę sezonową lub przedłużenia zezwolenia na pracę sezonową, wydawanego przez właściwego starostę.
Dostałem decyzję - jak otrzymać kartę pobytu?
Karta pobytu jest wydawana po uzyskaniu pozytywnej decyzji o udzieleniu zezwolenia. Przeczytaj, jak otrzymać kartę pobytu