Alerts - archive

Zmiana lokalizacji punktu podawczego 09.09.2024r.

06.09.2024

Informujemy że w najbliższy poniedziałek tj. 09.09.2024r. z powodów technicznych punkt podawczy będzie zlokalizowany w Sali B na stanowisku 14 w godzinach 8:15-15:15.

Za utrudnienia przepraszamy.

22.08.2024 r. ograniczenia obsługi klientów w Oddziale Spraw Cudzoziemców w Pile

21.08.2024

Informujemy, że w związku z planowanym wyłączeniem prądu jutro, tj. 22 sierpnia br., wystąpią utrudnienia w funkcjonowaniu i obsłudze klienta w Delegaturze Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu w Pile. W tym dniu nie będzie możliwości kontaktu telefonicznego oraz mailowego z pracownikami Delegatury. W sprawach pilnych wyznaczeni pracownicy pozostają na miejscu do dyspozycji interesantów.

Wszyscy klienci, którzy mieli umówioną wizytę na 22.08 zostali poinformowani o zmianach.

Wypełnij wniosek online w MOS!

17.07.2024

Zamierzasz złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy lub pobyt stały?

Wypełnij wniosek online w Module Obsługi Spraw!

Wypełniając wniosek w MOS unikniesz błędów, pustych pól w formularzu oraz niepotrzebnych korekt wniosku.

Podaj we wniosku adres e-mail, na który szybko otrzymasz dane dostępowe do śledzenia stanu sprawy.

Tylko w MOS, przy każdym polu formularza znajdziesz informacje i wyjaśnienia, które pomogą Ci prawidłowo wypełnić wniosek.

Możesz wybrać jedną z 7 wersji językowych kreatora wniosków.

Difficulties in contacting the helpline

17.07.2024

We kindly inform you that due to technical problems, there may be difficulties in contacting the Department's helpline, also occurring during ongoing calls.

We encourage you to contact us through the following communication channels:

Unified Appointment Registration Rules

08.07.2024

We are pleased to inform you that starting from July 8, 2024, we are standardizing the procedures for booking and handling appointments for the following services:

  • Personal appearance
  • Fingerprints
  • Travel/identity document

For all cases handled at the Department*:

Appointments to address the aforementioned requirements must be registered through the case status tracking page. Visits will be managed using a ticket machine system, eliminating the need for personal calls to clients.

Change in the Rules for Handling Fingerprint Completion Visits

14.06.2024

We would like to inform you that, starting from 17/06/2024, we are changing the process for handling visits registered for personal appearance/fingerprint completion. Ultimately, these visits will be managed using a ticket machine without the need to call the customer, similar to other online bookings.

Join us for an online information meeting for Ukrainian citizens

14.06.2024

 With the recent amendment to the Law on Assistance to Citizens of Ukraine in Connection with the Armed Conflict on the Territory of Ukraine coming into effect on 01.07.2024, we extend an invitation to an online information meeting for Ukrainian citizens.

The meeting is scheduled to take place on the MS Teams platform on 09.07.2024, starting at 09:00.

Difficulties in Contacting the Hotline

14.06.2024

We would like to inform you that there may be difficulties in contacting the Department's hotline on June 14, 17, and 18, 2024.

If you experience any issues, please consider using the following alternative contact methods:

25th anniversary in the Provincial Police Headquarters in Poznań

28.05.2024

On May 24, 2024, the Provincial Police Headquarters in Poznań celebrated the 25th anniversary of the Administrative Proceedings Department. The employees of this department perform a range of tasks daily to improve the safety of the residents of Wielkopolska Province. Their duties include, among others, providing opinions on residence applications of foreigners, for which they constantly cooperate with our Department for Foreigners. 

ATTENTION – STAY ALERT!

15.05.2024

We want to alert you that recently, we have identified cases of impersonation of employees from the Department for Foreigners, The Office of Wielkopolska Province in Poznan. These individuals may attemt to contact you by phone, pretending to be officials, with the intent to extort personal information, financial data, or money.

Pages